בהסדר עם כללית פלטינום
ומאוחדת שיא

איך לנקות משקפיים?

מאת מני בן חיים אופטומטריסט קליני – .M.s.c  אופטמטריסט, אופטיקה, משקפי ראייה, איך לנקות משקפיים, ניקוי משקפיים

איך לנקות משקפיים

אין דבר יותר מרגיז מאשר להרכיב משקפי ראייה, ולגלות באיזה שהוא שלב שהצטבר עליהם אבק או לכלוך או שומן .מה שבהכרח יגרום לכם לסבול מכאבי ראש ולאמץ כהוגן את העיניים שלכם. יודעי דבר מדווחים, כי תדירות ניקיון המשקפיים צריכה להיות מדי יום, כאשר יש קשר מובהק בסבילות לטשטוש הראייה, לעיסוק המקצועי, ולהרגלי ההיגיינה האישית שלכם. חשוב לשמור על ניקיון המשקפיים משום שישנה נטייה להצטברות של חיידקים עליהם. וכאשר הם באים במגע עם אזור העיניים או האף, הסיכונים לחלות מתגברים. ובמאמר זה, לטובת רבים מכם, נחקור את השאלה – איך לנקות משקפיים?

איך לנקות משקפיים?

למי שסובל מלקות ראייה, משקפי הראייה מהווים את המפתח לראייה מיטבית בפוקוס ברור וחד. מי שתוהה – איך לנקות משקפיים? כדאי שיבין, כי מדובר אודות שגרה של ניקיון משקפיים, שאיננה קשה למדי, ומדובר למעשה בהשקעה של קצת יותר מעשרים שניות ביום.

הדרך הנפוצה לנקות משקפיים באה לידי ביטוי בשימוש בבד של מקרופייבר, שאינו גורם נזק או שריטות למשקפיים. לידיעתכם אפשר לכבס את מטלית המקרופייבר עד 10 פעמים במכונת כביסה כאשר היא מתלכלכת ואפילו עם כתמים . לשים לב לא לנקות עם המטלית כאשר יש לכלוך גס על העדשה כמו חול ים או גרגירי אבק . במצב זה ניקוי העדשה עם המטלית יגרום לשריטות.

האפשרות הטובה ביותר היא להכניס את המשקפיים מתחת לברז לשים סבון כלים לשטוף היטב ולנגב עם טישו רך .

אפשרות נוספת היא להסתייע בתרסיס ייעודי, חומר ניקוי בתרסיס שניתן באופטיקה בזמן מסירת המשקפיים. יש לרסס משני הצדדים לשפשף באצבעות את העדשה ולנקות עם טישו רך.

אפשרות הבאה וגם היקרה יותר היא לקנות חבילת מגבונים רטובים סטריליים לפתוח מגבון לנקות ולזרוק.

היום בתקופת הקורונה יצאו מטליות ייעודיות וספריי למשקפיים המונעים חלק מהצטברות האדים על המשקפיים בעת הרכבת מסכה .

מה לא נעשה ?

יש כמה חוקים , אשר יש להיצמד אליהם, ובכל מה שקשור לשאלה – איך לנקות משקפיים?

  1. אל תעשו שימוש בחולצה שמעל גופכם, במגבת, בשום סוג של בד שלא ניתן על ידי האופטיקה שלכם.
  2. הימנעו משימוש במוצרים שמכילים למשל אלכוהול ואצטון. חומרים אלו חזקים מדי ויכולים לפגוע במסגרת של המשקפיים .
  3. הרבה בני אדם, כאשר מבחינים בלכלוך במשקפיים, מיד יורקים עליהם, לרוב זה מונע הצטברות אדים על המשקפיים היום בתקופת הקורונה לא מומלץ לנקות בצורה זאת אלה אם כן אתם צוללים או שוחים עם משקפת


לסיכום:
ככל שתקפידו לנקות על פי החוקים שהוצגו כך זמן החיים של המשקפיים שלכם יגדל. והוצאות הכספיות שלכם יפחתו .