בהסדר עם כללית פלטינום
ומאוחדת שיא

איך לנקות עדשות מגע?

מאת מני בן חיים אופטומטריסט קליני – .M.s.c עדשות מגע, שמירה על העיניים, אופטמטריסט, ניקיון עדשות מגע, ראייה

איך לנקות עדשות מגע?

העולם מתחלק לכמה סוגי פציינטים. יש כאלה שמרכיבים עדשות מגע מכיוון שהם מתביישים או מרגישים שלא נוח להם להרכיב משקפי ראייה. הסוג השני שמרכיב עדשות מגע כבר למן הרגע שהתגלו בעיות ראיה כי הן בעיקר נוחות, ממקדות את הראייה, נוחות לפעילות ספורטיבית אך חלק מהזמן מרכיבים משקפיים. חלק נוסף מרכיבים עדשות מגע קבוע לצורך רפואי. כך או כך, כמו כל מוצר כמעט, כל עדשות המגע מחייבות תחזוקה וחובת הפציינט לדאוג לניקיון יסודי של עדשות המגע, לפני הרכבה והורדה של עדשות המגע. ניקיון עדשות המגע מבטיח בריאות של העין, נוחות והארכת זמן החיים של עדשות המגע.

על מנת להאיר את עינכם בשאלה – איך לנקות עדשות המגע? נציג בפניכם, במאמר זה, כל מיני המלצות לטיפול נכון של עדשות המגע שלכם. לפני שנדון בשאלה הבסיסית – איך לנקות עדשות מגע? אני ממליץ לכם לשטוף ידיים היטב לפני כל מגע עם עדשות המגע, רכות או לחלופין קשות, עשו שימוש בסבון ידיים אשר חף מקרמיות, תנגבו באמצעות מגבת נקייה, אשר כובסה כבר כמה פעמים { לא חדשה} בכדי למנוע הדבקות של סיבים לידיים.

ניקיון עדשות מגע לפי סוג

עדשות מגע רכות יומיות – אין צורך לנקות אך יש להקפיד לזרוק אותם בסוף השימוש.

עדשות מגע רכות חודשיות – יש להשתמש בתמיסה רב תכליתית , שמוציאים את העדשה מהעין יש לשים חומר על העדשה לשפשף 15 שניות להכניס לקופסת אחסון נקיה. כמו כן למלא חומר סטרילי כל פעם. בבוקר לפני ההרכבה יש לעשות פעולה זאת שוב{ שפשוף של 15 שניות} לפני הכנסת עדשת המגע לעין.

עדשות מגע רכות להחלפה כל 3/4 חודשים וכמו כן עדשות רכות קבועות {שנתיות} -יש להשתמש בחומר מסוג מי חמצן ונטרול אותו חומר צריך להכיל בפנים הורדת חלבונים. כמו כן להשתמש בנוסף בחומר רב תכליתי רק בשביל פעולת שפשוף העדשה 3 פעמים בשבוע. דוגמא לחומר ever clean.

עדשות מגע קשות נושמות – חומר מסוג boston המכיל באחד סבון לשפשוף העדשה 15 שניות, יש לשטוף במים מהברז ולשים עם חומר בוסטון השריה למשך הלילה. בנוסף יש להשתמש בחומר מי חמצן ונטרול שמוריד חלבונים פעמים בשבוע {ever clean} .

איך לנקות את קופסת האחסנה של העדשות מגע ?

מומלץ לאחר הרכבת עדשות המגע בבוקר, לשטוף את הקופסא במים וסבון. להשאיר אותה פתוחה ליבוש עד שמורידים את העדשות המגע מהעין. כמו כן להחליף את הקופסה אחת לחודשיים בכדי למנוע הצטברות של חיידקים בקופסה.

לסיכום:

יש להבין שכאשר אנו מרכיבים עדשות מגע. אנחנו מכניסים גוף זר לעין ועל כן יש לבצע את כל הפעולות המוזכרות בכדי לשמור על בריאות העין. המטרה העיקרית היא למנוע דלקות חיידקיות בעין כמו כן למנוע חוסר נוחות בהרכבה, צריבה ואודם בעין בזמן ההרכבה.