בהסדר עם כללית פלטינום
ומאוחדת שיא

עדשות מגע קשות

עדשות מגע קשות אלו עדשות קטנות יחסית לעדשות הרכות מה שאומר שהעדשה שלהן קטנה ביחס לגודלה של קרנית העין. עדשות מגע קשות הן עדשות קבועות (שנתיות) והן נקראות כך בגלל שהן עשויות מחומר קשיח. יש להן יתרונות רבים ביחס לעדשות הרכות ויתרונות רבים באופן כללי, יתרונות שנוגעים בין השאר לעמידות שלהן לאורך זמן רב יותר, לחדות הראייה ולאפשרות ללטש אותן במידה ויש שינוי בראיה. בעת התאמת עדשות מגע, כדאי לשקול ברצינות את האפשרות של עדשות קשות.

מעבר חופשי של אויר ודמעות

בעבר הרחוק (יותר מארבעים שנה), בעת התאמת עדשות מגע ההמלצה הייתה בעיקר על עדשות רכות מהסיבה הפשוטה – חומר הגלם של העדשות הקשות שנקרא אז PMMA לא אפשר לחמצן לעבור דרכו, מה שהיה מייבש את העין ועלול להזיק לה. העין צריכה אויר ונוזלים והעדשות הקשות לא סיפקו את הצורך הזה.

היום ב-30 שנה האחרונות ועד לפני עשור דווקא עדשות המגע הקשות מאפשרות מעבר טוב יותר של נוזלים (דמעות) ואויר, ולכן הן היו 'בריאות' יותר לעין. הן שונות מהעדשות הרכות בכך שעבירות החמצן בהן תלויה בחומר ממנו הן מיוצרות בניגוד לעדשות הרכות שעבירות החמצן בהן תלויה בתכולת הנוזל שבהן.

עדשות מגע קשות מולטיפוקל

את המונח "עדשות מולטיפוקל" רובינו מכירים מעולם המשקפיים, כשה"מולטיפוקל" מתייחס למיקוד המשתנה. מי צריך מולטיפוקל? מי שגם הראייה שלו לטווח הקרוב וגם הראייה שלו לטווח הרחוק נפגעה והוא לא רוצה לעשות שימוש בשני זוגות משקפיים.

עדשות מגע קשות מולטיפוקל מורכבות ממספר אורכי מוקד וכך נותנות מענה הן להפרעת הראיה מקרוב והן להפרעת הראיה מרחוק. בעדשות הללו יש שלושה אזורי מיקוד אשר בעזרתם ניתן לראות למרחקים שונים:

  • מרכז העדשה מיועד לראיה מקרוב
  • טבעת נוספת סביב מרכז העדשה שמיועדת לראיה לטווח בינוני.
  • טבעת חיצונית יותר שמיועדת לראיה לטווח רחוק.

האם עדשות מגע מזיקות לעיניים?

התאמת עדשות מגע לא יכולה להתבצע כלאחר יד אלא רק אחרי בדיקה מקיפה ועל ידי אופטומטריסט מוסמך זה כבר ברור, אבל האם עדשות מגע בכלל בריאות לעיניים? האם מי שמרכיב אותן לא עלול לשלם בבריאות העין בשל הנוחות אותה הוא רוצה?

התשובה היא לא. עדשות מגע לא מזיקות לעיניים בתנאי כמובן שמטפלים בהן ובעיניים כמו שצריך. יש מיתוסים שונים שנוגעים לעדשות מגע שאחדים מהם מתייחסים לפוטנציאל הנזק שלהן. כדאי לדעת שעדשות מגע היום הן עדשות נושמות והטכנולוגיה עברה כברת דרך בשנים האחרונות. גם בכל מה שקשור לדלקות עיניים שרבים חוששים מהן, אין סיבה שתהיה דלקת כזו אם שוטפים את הידיים טוב לפני שנוגעים בעדשות, אם מנקים את העדשות עם החומרים הדרושים ובתדירות הדרושה ובכלל, אם מקפידים על הוראות האופטומטריסט אין סיבה לדאגה.

התאמה מקצועית

התאמת עדשות מגע בצורה מקצועית היא אם כן המרכיב החשוב ביותר בהצלחה איתן. לכל אחד יש את העדשות הנכונות עבורו בין אם הן קשות או רכות, יש מי שיסתדר רק עם עדשות רכות או להפך וגם את זה צריך לבדוק. התאמת עדשות מגע מתחילה עם בדיקת הנתונים הטבעיים של הנבדק, אורח חייו וכמובן הצרכים וסוג הפרעת הראייה שלו.

עדשות מגע בכלל ועדשות קשות בפרט יכולות לשנות איכות חיים. הן יכולות לשחרר מעול המשקפיים בעיקר למי שפעיל פיזית לא מעט בשגרה שלו והן יכולות לעשות פלאים למראה החיצוני. התאמה מקצועית של העדשות תוך התחשבות בפרמטרים שונים עשויה להגדיל את סיכויי ההצלחה ואת ההנאה מהעדשות הללו לאורך שנים ארוכות.

לקבלת פרטים נוספים ולתיאום תור, אתם מוזמנים לפנות אל אחד מסניפינו.

עדשות מגע קשות