בהסדר עם כללית פלטינום
ומאוחדת שיא

משקפי שמש מולטיפוקל

תוכן עניינים

אם בעבר משקפי מולטיפוקל נחשבו לפרויקט ומחירם היה בהתאם, היום משקפי מולטיפוקל הפכו כבר לעניין שבשגרה. עם הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום החלו לייצר עדשות מולטיפוקליות המאפשרות מעברים נוחים, גמישים והדרגתיים יותר בין מצב למצב.
את התהליך שעברו משקפי ראיה מולטיפוקל עברו גם משקפי שמש מולטיפוקל. אין ספק שהצורך לקרוא הודעות בנייד בזמן שנמצאים בחוץ קל ונוח הרבה יותר עם משקפי שמש מולטיפוקל.
מהן האפשרויות שישנן בתחום?

משקפי שמש מולטיפוקל

היתרונות של משקפי שמש מולטיפוקליות

כאמור, השהיה בחוץ מצד אחד יחד עם הצורך עדיין לראות דברים מקרוב וגם ממרחק בינוני העלתה את הביקוש לפיתוח עדשות מולטיפוקליות גם במשקפי שמש.
ישנם מגוון מצבים בהם למשקפי שמש מולטיפוקל ישנו יתרון על פני משקפי שמש רגילים עבור אנשים הזקוקים למשקפי מולטיפוקל. שימוש בנייד ויכולת לקרוא הודעות, שזו היום דרך התקשורת המרכזית בין אנשים הם יתרון משמעותי.
מצב נוסף הוא בזמן נהיגה, בה רבים מאיתנו מעזרים באפליקציית ניווט כלשהי. למרות ההנחיות שנאמרות בקול, מדי פעם אנו מציצים לעבר המסך על מנת להיות מעודכנים טוב יותר. גם בכך משקפי שמש מולטיפוקל יקלו. כך גם אם אתם מטיילים וזקוקים למידע מהאינטרנט להמשך הטיול.
ניתן למצוא עוד שפע של סיטואציות בהן ישנו צורך לשלב גם בחוץ ראיה טובה לכל טווחי הראיה: רחוק, בינוני וקרוב.

כיצד בנויות עדשות מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקליות למשקפי ראיה ולמשקפי שמש בנויות בצורה זהה מלבד התוספת שהופכת את העדשות למשקפי שמש לכהות ומגנות מפני השמש.
למשקפי מולטיפוקל באופן כללי יצאה סטיגמה של משקפיים שההסתגלות אליהם קשה ולעיתים בלתי אפשרית כמעט. סטיגמה זו הולכת ומתפוררת עם השנים, ככל שישנם פיתוחים בתחום. העדשות המיוצרות בשנים האחרונות מספקות שדה ראיה רחב יותר והמעבר בין המצבים מתון יותר.
העדשה בנויה כך שהאזור העליון מיועד לראיה מרחוק, האזור התחתון לראיה מקרוב ובאמצע ישנו אזור מעבר צר יותר לראיה בטווח בינוני. עדשות מולטיפוקליות בטכנולוגיה מתקדמת מיוצרות בליטוש אחורי המאפשר שדה ראיה רחב.
חשוב גם לוודא שלעדשות ישנו ציפוי המגן מפני שחיקה. מניסיוני הסתגלות למשקפי שמש מולטיפוקל היא יותר קלה מכיוון שיש פה פחות שימושים לטווח ראיה של מחשב ובמשרד .

סוגי עדשות למשקפי שמש מולטיפוקל

מה בעצם מבדיל בין עדשות מולטיפוקליות למשקפי ראיה לבין אלה של משקפי שמש? הלקוח יכול לבחור אחת מתוך שתי אפשרויות: משקפיים בעלי ציפוי כהה ומשקפיים המתכהים בשמש:

  • עדשות מולטיפוקליות כהות: ניתן לבחור באחוז הכהות של העדשות מ 10 אחוז ועד 80 אחוז .ניתן לבחור בין גוונים שונים של עדשות גם כשאלה משקפי שמש מולטיפוקליות: אפור, כחול, חום, ירוק. בעצם ניתן לבחור כל צבע שקיים בעולם .החידוש הנוסף היום הוא ציפוי מראה על החלק הקדמי של העדשה שנוסף לאסתטיקה וסטייל יוצר מצב שאי אפשר לראות את העיניים של מרכיב המשקפיים. ציפוי המראה מגיע בצבעים כסף כחול זהב אדום וכתום. ניתן לבחור מסגרת המיועדת למשקפי שמש אפילו מסגרת ספורטיבית וקמורה {במסגרת הקמורה לא מומלץ במספרים גבוהים יותר מ-4.00 }. כמו כן אפשרי לבחור כל מסגרת אופטית ולהרכיב בה עדשות מולטיפוקליות שמש.
  • עדשות המתכהות בשמש: עדשות מתכהות בשמש או בשמן המקצועי עדשות פוטוכרומטיות הן עדשות שמתכהות בהתאם למידת החשיפה לשמש. כאשר נמצאים בחדר או במקום ללא שמש הן מתבהרות למצב שקוף כמעט לחלוטין. ישנו צבע ברמה של 5% שאינו מורגש וגם כמעט לא נראה. כמו עדשות כהות, גם עדשות אלה מסננות את קרינת ה-UV המזיקה ומתכהות בהתאם לקרינת ה-UV שישנה. התכהות העדשה כאשר נחשפים לשמש אורכת כחצי דקה ואילו חזרתה למצב שקוף אורכת דקה.

משקפי שמש מולטיפוקל - רק אצל אופטומטריסט מומחה

התאמת עדשות מולטיפוקליות באופן כללי היא מורכבת יותר מהתאמת עדשות סטנדרטיות. הבדיקות הן מקיפות יותר וכוללות את מצב הראיה בכל טווחי הראיה כמו גם בדיקה ואיתור צילינדר אם ישנו. התאמת מסגרת נכונה לדייק בסימונים של מרכז האישון כמו כן לדייק בחיתוך העדשה למסגרת. לכן, חשוב לגשת אל אופטומטריסט מוסמך ובעל תעודה. זהו כמובן תנאי ראשוני ובסיסי. מעבר לכך, צריך להיות לו ניסיון רב בכל הקשור להתאמת עדשות מולטיפוקליות ומומלץ שיהיה לו גם היצע רחב של מסגרות כדי שתוכלו לבחור את משקפי השמש המתאימים לכם ביותר.

מעוניינים להעלות את איכות הראיה שלכם גם בחוץ? השימוש במשקפי שמש סטנדרטיים כבר מקשה עליכם? אנו באופטיקה מני בעלי ניסיון רב בהתאמת משקפי מולטיפוקל, רגילים ושמש.

משקפי שמש מולטיפוקל

לתיאום פגישה או ייעוץ חייגו עכשיו!